Klant
Pringles
Case
Tortilla Chips
Categorie
Sampling
Briefing
Het doel van de sampling is om Nederlanders bekend laten worden met de nieuwe smaak Pringles en hen te activeren tot (herhaal)aankoop. De sampling loopt tegelijkertijd met de tv spot. Zoals de tv spot vertelt, is Pringles Tortilla lekker met, maar ook zonder dip. In de spot zien we dat men wordt uitgedaagd om het geduld op te brengen om te wachten met het eten van hun Tortilla chips tot de dip is klaar gemaakt. De meiden in de commercial vinden de chips zo lekker dat de chips al op is tegen de tijd dat de dip klaar is.
Oplossing
Sommigen eten de chips dus liever met en sommigen zonder dip. Dit komt ook terug in de sampling stand: de promotors delen de chips uit, waarmee men vervolgens naar een uitgifteluik kan lopen om een dip erbij te nemen. De boodschap “Can you make it to the dip” vertelt hoe lekker de chips is, met én zonder dip. Hebben mensen het geduld om te wachten met eten totdat zij bij het uitgifteluik komen of is een dip eigenlijk niet nodig? Men beslist bij aanname van de sampling!
Meer cases